reklama

Elektronická doba bumažková

Pre mladšiu generáciu základné vysvetlenie: bumažka /pôvodom z ruštiny/  – papierové potvrdenie, doklad, povolenie – čokoľvek, čo je hlavným produktom štátneho úradníka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pre mladšiu generáciu základné vysvetlenie: bumažka /pôvodom z ruštiny/ – papierové potvrdenie, doklad, povolenie – čokoľvek, čo je hlavným produktom štátneho úradníka.

 Naša vláda sa neustále chváli, koľko preinvestovala na elektronizáciu a internetizáciu štátnej a verejnej správy, ako zaviedla občianske preukazy s čipom, snažila sa prijať elektronickú liekovú knižku. Ako to však vyzerá v praxi ?

 Bumažka o návšteve školy. Kedysi prišiel študent za sekretárkou a dostal bumažiek koľko potreboval. Lenže teraz na rodinné prídavky má štátny ÚPSVaR svoje tlačivo, štátne železnice zase svoje. Čiže na začiatku každého školského roku treba najprv obehať štátne organizácie, pozbierať tlačivá, nechať ich potvrdiť v škole a môžete absolvovať druhé kolo. Na šťastie aspoň daňový úrad akceptuje školské. Zatiaľ. Aj tak nechápem, ako štátna správa, elektronizovaná a úspešne poprepájaná za cca 1 miliardu eur, si to nevie odkomunikovať medzi dvoma úradmi bez nejakých papierikov. Či nie je žiak jednoznačne definovaný rodným číslom? Nedostáva na neho škola dotáciu od toho istého štátu ako rodič žiaka daňovú úľavu, či rodinné prídavky? Stále mám pocit, že jednotlivé ministerstvá sú samostatným štátom v štáte a všetky investície len tieto bariéry zväčšujú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Evidencia nezamestnaných. Kedysi sa nezamestnaný zaevidoval na úrade práce a tým jeho povinnosti evidencie skončili. Teraz sa zaeviduje, keď dostane rozhodnutie o evidencii, kópiu musí odniesť do sociálnej poisťovne / ktorá mimochodom patrí pod ten istý ˇUPSVaR – asi sa upchala potrubná pošta/, ďalšiu do štátnej zdravotnej poisťovne. Netuším na čo človek udáva svoju majlovú adresu, keď tieto úrady ju absolútne nepoužívajú a najdôležitejšie je pre ne každé dva mesiace žiadať od nezamestnaného papierovú bumažku, že si hľadá prácu.

Trvalý pobyt. Pred pár rokmi som menil trvalý pobyt z druhého najväčšieho mesta na Slovensku do malého okresného mesta. Keď som si nahlasoval nový trvalý pobyt na MsÚ, žiadal som aj bumažku o trvalom pobyte. Milá pani s úžasom na mňa pozrela, že na čo, keď ma nahodila do centrálneho registra obyvateľstva. Chvála bohu som bol neodbytný a bumažky som si priam vyžobral a poctivo zaplatil. Keď som išiel na magistrát krajského mesta, prvé čo na mňa vyštekla nevrlá osoba za vysokou sklenenou stenou bolo – bumažku o novom trvalom pobyte. Skúsil som ju poučiť, že som zaregistrovaný v centrálnom registri. – My tam nemáme prístup... Nemal som chuť po celom úradníckom dni s ňou bojovať a rezignovane som jej dal vysnívanú bumažku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Takže z pohľadu obyčajného človeka / nie živnostníka, ani podnikateľa – tí bojujú aj s tými očipovanými občianskymi preukazmi/zápasiaceho s úradníckym molochom, mi prídu tie preinvestované peniaze do elektronizácie viac ako prešustrované...

Peter Staško

Peter Staško

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neviem chodiť tak, že sa nedívam okolo seba a prehliadam veci, ktoré ma hnevajú, Ak môžem, snažím sa ich zmeniť.... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu